hacking work logo svg white with orange

Diversitatea culturală în echipă, asul din mâneca liderilor puternici. 4 idei de la Erin Meyer.

Te-ai gândi poate că diferențele culturale dintre noi ne dezbină, mai degrabă decât să ne apropie? Ei bine, azi aflăm de ce tocmai ceea ce ne diferențiază ne face mai puternici împreună. Cum întocmești o hartă culturală care să te ajute să-ți atingi potențialul, afli direct de la unii dintre cei mai relevanți experți din domeniu.

Diversitatea culturală în echipă nu este doar un ornament în lumea afacerilor moderne, ci un motor puternic pentru inovație și succes. Nu o spunem doar noi, ci mari experți internaționali, care și-au dedicat ani de muncă cercetării acestor fire delicate de informație și potențial care ne leagă, dincolo de granițe și obiceiuri.

Concluziile ne arată cum diferențele culturale pot fi un avantaj competitiv, nu un impediment, și ne fac tot mai clar faptul că înțelegerea și gestionarea adecvată a acestor diferențe pot transforma modul în care colaborăm, comunicăm și conducem echipe într-un mediu globalizat.

Munca colaborativă și diversitatea culturală în echipă – exemplul din bucătărie. 

Scriam în cel mai recent newsletter despre un fenomen pe care ar fi util să îl cunoaștem cu toții: Javier Campopiano, directorul global de creație al McCann, una dintre cele mai puternice agenții creative la nivel global, cu oameni în peste 100 de țări, promovează cultura colaborativă, pe care o compară cu o bucătărie deschisă. Ce înseamnă asta, mai precis? Că toată lumea contribuie la proces, condimentându-l cu toate „aromele creativității”, iar diversitatea culturală în echipă e mai mult decât binevenită.

Prin promovarea filosofiei „Truth well told” (Adevărul bine spus), McCann își propune să rămână o organizație onestă față de oamenii săi, continuând să valorifice și să accentueze punctele forte clădite tocmai pe diferențele dintre ei. În plus, Javier Campopiano recunoaște că sectorul creativ are încă mult de lucru în ceea ce privește egalitatea de gen, motiv pentru care pune accent pe recrutarea și promovarea femeilor în rolul de creativi seniori, subliniind că schimbările în limbajul și abordările creative sunt direct influențate de diversitatea culturală în echipă și management. 

Harta culturală – instrumentul modern care te ajută să vezi potențialul echipei tale.

Erin Meyer, expert și autoare cunoscută pentru expertiza sa în dinamica interculturală, ne oferă de asemenea o perspectivă valoroasă asupra modului în care putem privi cu ochi mai buni și chiar optimiza relațiile interculturale în mediul de lucru. Autor al lucrării „The Culture Map”, Meyer și-a dedicat munca explorării diferențelor culturale, căutând să afle cum influențează ele, în mod profund, colaborarea, comunicarea și conducerea în organizațiile globale.

Iată câteva direcții esențiale de la Erin Meyer, care să-ți fie de folos în activitatea ta:

Erin Meyer vorbește despre diversitatea culturală în echipă la Brand Minds
Erin Meyer vorbește despre diversitatea culturală în echipă la Brand Minds 2024
  1. Înțelege și respectă contextele culturale: Recunoașterea și adaptarea la normele culturale variate poate îmbunătăți semnificativ comunicarea și colaborarea în echipe diverse.

„Dacă succesul afacerii tale depinde de capacitatea ta de a colabora eficient cu persoane din întreaga lume, trebuie să apreciezi diferențele culturale și să respecți diferențele individuale. Ambele sunt esențiale.”

  1. Evaluează stilurile de comunicare: Diferite culturi au stiluri diferite de a oferi și de a primi feedback. A învăța cum să abordezi feedbackul într-un mod sensibil la multiculturalismul echipei poate reduce tensiunile și crește coeziunea.

„În Olanda, oferim feedback foarte direct, dar suntem întotdeauna politicoși.” Îmi place acest comentariu, deoarece feedback-ul olandezilor poate fi într-adevăr brutal de sincer, dar în același timp delicios de politicos – dar numai dacă destinatarul este olandez. Dacă vii din una dintre cele aproximativ 195 de societăți din lume care preferă feedback-ul negativ puțin mai puțin direct decât în Olanda, s-ar putea să simți că „politețea” lor este pur și simplu insultătoare, ofensatoare și da, nepoliticoasă.”

  1. Adaptează-te la stilurile de leadership și adaptează-ți, la rândul tău, stilul de a conduce: Diversitatea în stilurile de leadership poate influența modul în care echipele răspund la autoritate și iau decizii. Ajustarea la aceste diferențe facilitează un ghidaj mai eficient și încurajează loialitatea oamenilor.

„Liderii au avut întotdeauna nevoie să înțeleagă natura umană și diferențele de personalitate pentru a avea succes în afaceri – acest lucru nu este nou. Ce este nou este cerința pentru liderii secolului XXI de a fi pregătiți să înțeleagă o gamă mai largă și mai bogată de stiluri de lucru ca niciodată și de a putea determina ce aspecte ale unei interacțiuni sunt pur și simplu rezultatul personalității și care sunt rezultatul diferențelor de perspectivă culturală.”

  1. Încurajează empatia interculturală: Dezvoltarea unei înțelegeri profunde a perspectivelor și valorilor culturale ale colegilor poate crea un mediu de lucru mai incluziv și respectuos.

„Modul în care suntem condiționați să vedem lumea în propria noastră cultură pare atât de evident și obișnuit încât este greu să ne imaginăm că o altă cultură ar putea face lucrurile diferit. Numai când începi să identifici ce este tipic în cultura ta, dar diferit de altele, poți începe să deschizi un dialog de împărtășire, învățare și, în cele din urmă, de înțelegere.”

Erin Meyer ne arată că o abordare informată și sensibilă față de diversitatea culturală în echipă nu doar că îmbunătățește relațiile interpersonale, dar poate conduce și la creșterea performanței în orice echipă. Prin aplicarea acestor principii, organizațiile pot transforma dificultățile interculturale în oportunități de inovare și succes comun, mai ales dacă țin cont și de principiile de formare și ciclul de viață al unei echipe.

În contextul globalizării crescute, aceste concepte devin și mai valoroase și pot ajuta liderii și echipele să navigheze mai siguri pe ei în peisajul complex al domeniului internațional de afaceri.

Cine e Erin Meyer, pe scurt:

Erin Meyer este recunoscută ca fiind una dintre cele mai influente 50 de personalități emblematice la nivel global, în ceea ce ține de gândire și inovație, figurând constant pe această listă în ultimii șapte ani conform Thinkers50.

Erin este și autoarea a două cărți de afaceri aclamate și multipremiate internațional, ambele bestsellers New York Times: „The Culture Map”, și, mai recent, „No Rules Rules”, o colaborare cu Reed Hastings de la Netflix. Erin predă la INSEAD, unde se concentrează pe navigarea diferențelor culturale în managementul global.

Hai să înveți de la Erin Meyer LIVE!

Dacă vrei să aprofundezi modurile în diversitatea te poate ajuta să ajungi acolo unde îți propui, trebuie să știi că Erin Meyer vine la Brand Minds 2024! Participarea la cel mai mare festival de business și networking din România te aduce în aceeași sală cu cei mai importanți lideri și gânditori ai momentului, și-ți poate oferi acces direct la cele mai noi strategii de dezvoltare personală și profesională durabilă.

Pentru că faci parte din comunitatea noastră, nu rata șansa de a lua biletele pentru tine și echipa ta la preț redus, folosind codul HW12, în secțiunea dedicată discountului.

Newsletter Banner 1200x866 1 1 - Hacking Work
Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare

SPOR Leadership Camp – Experiența – 16-19 mai, Breb, MM

Aș putea spune că a fost una dintre cele mai echilibrate, armonioase și calde experiențe pe care le-am organizat și la care am participat. Însă e prea puțin spus și, totodată, prea multe lucruri încă așteaptă să fie înțelese, asimilate și mai târziu, aplicate. Însă un lucru e cert: cine crede că se poate dezvolta profesional fără să se aplece puțin către sine însuși – să-și observe sufletul – nu se va bucura prea mult de succes.

Cluj People & Culture Society #4, 15 mai – cronica evenimentului

Cea de-a patra ediție a Cluj People & Culture Society a adunat peste 100 de oameni din industria HR, manageri și antreprenori, într-un eveniment cald, informal și revelator. 2 speakeri, 1 invitat surpriză, peste 2 ore de informații relevante, întrebări curajoase și multe perspective noi de a privi lumea.