hacking work logo svg white with orange

Prietenul la muncă se cunoaște

Toți ne dorim relații valoroase și puternice atât în viața personală, cât și la muncă. În contextul creșterii în popularitate a muncii de la distanță și hibride, existența unui „cel mai bun prieten" la locul de muncă a devenit mai importantă ca niciodată. Dar, fiindcă munca este la distanță și ne întâlnim prea rar cu colegii, mai reușim oare să construim această relație de prietenie extrem de valoroasă? V-ați gândit cum am putea face treaba asta muncind hibrid sau remote? 
o imagine cu două colege de muncă. Acestea sunt foarte vesele și se îmbrățișează. Prietenul la muncă se cunoaște

În timpul pandemiei, nevoia de sprijin emoțional și social din partea prietenilor apropiați a crescut, devenind crucială pentru menținerea sănătății mintale a oamenilor.

Pentru mulți angajați, pandemia a provocat experiențe traumatizante, în special pentru cei care au fost în prima linie pe parcursul acestei perioade, mai ales pentru cei din sistemul medical și din educație. Acești oameni au constatat că sprijinul social și emoțional al celor mai buni prieteni de la locul de muncă a fost crucial pentru a-i ajuta să treacă peste momentele dificile.

Ceilalți angajați, cei care au fost nevoiți să muncească de la distanță sau în mod hibrid, au constatat că rolul celui mai bun prieten de la serviciu a fost să îi țină în permanență informați și conectați la echipă. Pe de altă parte, angajații care nu erau apropiați de niciunul dintre colegi s-au simțit mult mai izolați lucrând de acasă. 

Fie că muncim de la birou sau de acasă, cel mai bun prieten de la muncă este o sursă necesară de conexiune și sprijin. Angajații cu un prieten apropiat la serviciu sunt mai loiali și mai productivi, contribuind semnificativ la rezultatele și profitul afacerii, spun noile date de cercetare oferite de Gallup. De asemenea, sunt mai predispuși să își realizeze sarcinile mai eficient, să susțină un mediu de lucru mai sigur pentru colegii lor și să impresioneze clienții și partenerii prin activitatea lor. 

Acești angajați care au prieteni la muncă au o probabilitate semnificativ mai mare de a fi mai implicați în relația cu clienții, de a munci mai mult într-un timp mai scurt, de a inova și de a se simți bine în locul în care muncesc.

Relația de prietenie cu un coleg reprezintă mai mult decât o conexiune socială, înseamnă a avea pe cineva aproape mereu, un om care îți oferă un sprijin real și căruia îi pasă cu adevărat de tine. Aceste prietenii profesionale sporesc sentimentul de apartenență al angajaților față de munca lor și le permit să fie mai eficienți, indiferent unde și când lucrează.

Ce părere au managerii despre cel mai bun prieten?

Mulți manageri spun frecvent că „oamenii sunt cel mai mare atu al nostru” și totuși, de mult prea multe ori, angajaților li se cere să lase prieteniile strict pentru viața personală, deoarece la muncă trebuie să fie „profesioniști”. Studii recente, coordonate de profesorul Jan-Emmanuel De Neve de la Facultatea de Business a Universității Oxford arată că mentalitatea aceasta păguboasă a managerilor nu ajută deloc la obținerea performanței durabile. 

Conform studiului global al echipei profesorului De Neve, relațiile interpersonale de la locul de muncă au un efect pozitiv considerabil și semnificativ asupra satisfacției profesionale a angajaților. Relațiile cu colegii se situează pe primul loc ca impact în lista factorilor care influențează pozitiv sau negativ gradul de satisfacție profesională. 

Așadar, pentru a avea o organizație sănătoasă, trebuie să încurajăm și să spijinim relațiile de prietenie dintre angajați. Munca este privită, de tot mai mulți oameni, ca o experiență din care căutăm să extragem nu doar un salariu, ci și bucurie, fascinație, împlinire și sens. Iar toate acestea se trăiesc cu o mai mare intensitate, dacă între cei alături de care lucrezi ai unul sau mai mulți oameni pe care să îi consideri prieteni adevărați. 

Cu alte cuvinte, prietenia întărește meseria și aduce bucuria atunci când muncim. Să ținem minte treaba asta și să căutăm să muncim alături de oameni care ne sunt dragi și în care avem încredere.

***

Poți asculta informațiile din articol în acest episod al emisiunii Hacking Work Radio disponibil pe Spotify și Apple Podcasts.

Mai mult, ne poți asculta săptămânal la radio în fiecare marți, miercuri și joi la ora 10:20 la Radio România Cultural și la 07:20 la Radio România Cluj.

***

Acest articol vă este oferit de Blankfactor, lider global în inovație digitală pentru fintech-uri și procesatori de plăți.

Companie americană cu prezență globală, Blankfactor își construiește o echipă puternică de inginerie software în România, având birouri în București, Cluj și Brașov și colaborând cu profesioniști de top din întreaga țară.

Blankfactor
Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare

Bunăstarea angajaților e o necesitate, nu o opțiune

Când a fost ultima dată când te-ai simțit cu adevărat fericit și împlinit într-o zi de luni dimineața, în drum spre muncă? Dacă răspunsul este ”niciodată”, poate nu te afli în locul potrivit. Sau poate că managerul tău nu știe încă să aibă grijă de nevoile și dorințele echipei sale. Așa că poate ar fi bine să-i trimiți acest articol.

Ce ne împiedică să fim eficienți?

Ce ne împiedică să fim eficienți și ce putem face să fim mai buni?

Neoficial, se pare că am trecut la programul de lucru de patru zile pe săptămână, doar că nu așa cum ne-am dori. Cei mai mulți dintre noi pierdem 11 ore săptămânal pe nimicuri care doar ne „fură” timpul, spun studiile. Care sunt activitățile și lucrurile care ne țin pe loc și ce putem face, atât ca angajați, cât și ca lideri, pentru a scăpa de ele?