Liderul bun nu vrea să aibă musai dreptate

Când a fost ultima dată când nu ai fost de acord cu șeful tău? I-ai comunicat asta sau i-ai dat dreptate doar pentru că era șeful tău? Este mult mai simplu să îi dai dreptate, dar, pe viitor asta va împiedica întreaga echipă să facă lucrurile mai bine și să inoveze.
lider care mustrează pe cineva

Elena Birtoc, antreprenor român din Satu Mare, privește lucrurile altfel. Ea a construit siguranță psihologică în cadrul companiei pe care o conduce, iar angajații se simt confortabil să îi comunice atunci când au viziuni diferite asupra unui lucru. Elena consideră că dacă membrii echipei ei sunt de acord cu ea doar pentru că ierarhic vorbind, le este superior, atunci ceva nu a făcut bine. Experiența Elenei a fost aprofundată în detaliu și puteți învăța din ea urmărind episodul realizat în cadrul podcastului Hacking Work.

Acesta este doar un exemplu de „așa da”, însă realitatea din majoritatea organizațiilor de astăzi arată că ne este în continuare frică să ne spunem părerea dacă aceasta este în contradicție cu a șefului. Totuși, acest comportament nu e de dorit dacă vrem să schimbăm felul defectuos în care funcționează lucrurile în organizațiile de azi. Deși, a sta în banca ta nu te mai ajută atât de mult precum o făcea când erai în școală, câteodată e bine să cântărești cu atenție când este momentul potrivit să te ridici să spui ceva și când nu. 

Dar cum decidem dacă ar trebui să intervenim și să ne expunem părerea? 

Specialiștii spun că înainte de a exprima o opinie, ar trebui să evaluăm mai întâi riscurile și beneficiile acestui lucru. Ar trebui să luăm în considerare ce am putea pierde dacă păstrăm tăcerea și care ar putea fi posibilele consecințe dacă ne exprimăm dezacordul. Apoi, dacă decidem să ne exprimăm opinia, ar fi bine să alegem momentul și locul potrivit pentru a o face. O întâlnire în privat este ideală, deoarece poate părea mai puțin amenințătoare decât o confruntare publică.

Atunci când ne formăm argumentele, este important să fim clari și respectuoși. Ar fi bine să reamintim ideea inițială a șefului, pentru a-i arăta că o înțelegem și apoi să împărtășim modul în care vedem noi lucrurile. Concentrarea asupra faptelor și evitarea limbajului critic sunt două elemente esențiale în livrarea mesajului în mod corect. Dacă îi și arătăm șefului că exprimarea dezacordului nostru are intenția de a atinge un obiectiv comun, șansele de reușită sunt mult mai mari.

Tu ai voie să ieși din banca ta în compania pentru care lucrezi? Îți poți exprima opiniile, fără consecințe, dacă acestea sunt în contradicție cu viziunea managerului tău? Dacă nu, am încredere că metoda de abordare pe care ți-am propus-o astăzi îți va prinde bine. 

Sursa foto: Pexels

***

Nu uita că ne poți asculta săptămânal la radio în fiecare marți și joi la ora 10:20 la Radio România Cultural și la 07:20 la Radio Cluj.

Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cel mai recent episod de podcast
Citește articole cu etichetele de mai jos

Alte articole similare