hacking work logo svg white with orange

Stresul de la muncă e și motiv de divorț

Stresul de la muncă nu ne afectează doar productivitatea, ci și relațiile personale. De câte ori ai sacrificat timpul valoros petrecut cu cineva drag, ca să vorbești doar despre problemele de la job? Hai să vedem când încep să ne înstrăineze prea multe tensiuni profesionale aduse acasă.

Nu cred că e o surpriză pentru nimeni faptul că stresul este principala grijă în lume. Însă te-ai gândit vreodată serios cât de tare te afectează dacă îl cari după tine acasă și în relație?

Stresul de la locul de muncă nu rămâne doar la birou, ci te urmărește și acasă, în locul în care crezi că ești la adăpost de problemele de la job. Din păcate, stresul știe exact unde stai, așa că se furișează pe sub ușă și îți afectează viața personală și implicit, relațiile cu persoanele dragi. Paul Olteanu afirmă în podcastul Hacking Work ”Noi nu avem un sistem nervos acasă și altul la birou.”, așa că, pentru a ne proteja sănătatea, jonglăm mereu cu cele două sfere, încercând să menținem un echilibru care să ne păstreze funcționali.

Opt din zece tineri din Generația X spun că stresul de la serviciu i-a înstrăinat și le-a cauzat probleme în căsnicie sau relație, conform unui sondaj recent Headspace. Cercetarea a măsurat starea emoțională și fizică de la locul de muncă, incluzând peste 2.000 de angajați din SUA și UK, alături de 250 de lideri de resurse umane și peste 200 de directori executivi. Ba mai mult, 71% au ajuns să se despartă de parteneri din acest motiv, iar 37% au recunoscut că presiunea constantă le-a cauzat probleme serioase de sănătate mintală, de la gânduri negre până la abuzul de substanțe. 

Nu doar Generația X este grav afectată de stresul de la locul de muncă. Aproape toți angajații incluși în studiu (97% mai exact) spun că nu s-au simțit sprijiniți de organizațiile lor – ba chiar managerii direcți le-au afectat și mai tare starea mintală în ultimul an. 

În plus, 77% dintre respondenți admit că stresul de la muncă le-a afectat sănătatea fizică, iar 75% au observat că asta i-a făcut să acumuleze kilograme în plus. Ironia face că discriminarea bazată pe greutate în mediul de lucru poate afecta salariul angajaților. Concret, o creștere de 10% în masa corporală a unei femei poate duce la scăderea venitului său cu 6%, în medie. Însă discriminarea pe baza greutății nu se limitează doar la femei, ci afectează și bărbații.

Luăm în calcul și oboseala adunată, treburile casnice împărțite inegal și mâncatul haotic. Toate acestea te pot face să îți pierzi răbdarea cu partenerul și să rămâi fără energie pentru a mai putea construi ceva benefic. Tot ce vrei să faci e să vorbești despre problemele de la muncă, să îți verși nervii pe cineva dispus să te asculte și poate, câteodată, să încerci să evadezi mental de toată presiunea resimțită câteva ore bune pe zi. La bine și la rău include tot mai puțin și stresul cu care venim încărcați de la muncă. 

Ce poți face mai bine?

Discută transparent cu angajatorul tău și comunică-i limitele tale. Respectă programul de lucru, însă nu-ți fă un obicei din a răspunde mesajelor și e-mailurilor nonstop – devotamentul nu se măsoară în disponibilitatea ta permanentă. Comunică onest și cu partenerul sau partenera ta, oferindu-vă timp de calitate împreună și fiind sprijin real unul pentru celalalt. Asta nu înseamnă însă că toate conversațiile voastre trebuie să fie despre muncă. La nevoie, apelează la un specialist pentru a obține ajutorul de care ai nevoie, fie că vrei să-ți salvezi jobul, relația sau ambele.

Sursa foto: Freepik

***

Nu uita că ne poți asculta săptămânal la radio în fiecare marți și joi la ora 10:20 la Radio România Cultural și la 07:20 la Radio Cluj.

Acest articol vă este oferit de Blankfactor, lider global în inovație digitală pentru fintech-uri și procesatori de plăți. 

Companie americană cu prezență globală, Blankfactor își construiește o echipă puternică de inginerie software în România, având birouri în București, Cluj și Brașov și colaborând cu profesioniști de top din întreaga țară. 

image - Hacking Work
Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare

SPOR Leadership Camp – Experiența – 16-19 mai, Breb, MM

Aș putea spune că a fost una dintre cele mai echilibrate, armonioase și calde experiențe pe care le-am organizat și la care am participat. Însă e prea puțin spus și, totodată, prea multe lucruri încă așteaptă să fie înțelese, asimilate și mai târziu, aplicate. Însă un lucru e cert: cine crede că se poate dezvolta profesional fără să se aplece puțin către sine însuși – să-și observe sufletul – nu se va bucura prea mult de succes.

munca haotică și în exces dăunează grav sănătății. Un bărbat care stă în fața unui birou târziu în noapte

Munca haotică și în exces dăunează grav sănătății

Lucrezi până târziu în noapte? Muncești atunci când majoritatea oamenilor nu o fac? Ai un program de lucru pe care mulți din jurul tău l-ar numi haotic? Ar trebui să știi că, deși în multe cazuri pare necesar să faci asta, nu e un lucru care să te ajute pe termen lung. Mai mult, munca haotică și în exces dăunează grav sănătății. Iată la ce riscuri te expui.