Grija față de angajați înseamnă mai mult decât o listă de beneficii. De ce e important să îi încurajezi pe angajați să aibă grijă de sănătatea lor?  

Ai o problemă? Sigur există o aplicație care o poate rezolva. Însă pot aplicațiile dedicate angajaților să le rezolve toate nevoile? Cu siguranță nu. Ce ar trebui să facă mai degrabă companiile, în loc să dezvolte aplicații care să îți măsoare starea de bine (sau timpul pe care-l petreci la baie într-o zi de lucru)?

Din păcate, chiar și cu toate resursele pe care le au pe masă, angajatorii americani se confruntă cu o mare problemă: este mai dificil ca niciodată să aibă angajați sănătoși mintal și binedispuși. Desigur, companiile au dezvoltat aplicații și metode pentru a identifica persoanele care ar avea nevoie de ajutor și a le sprijini, dar prea mulți dintre cei care au în mod real această nevoie continuă să treacă neobservați.

Angajații au beneficii. Dar le înțeleg?

Te-ai gândit vreodată că poate că cel mai eficient mod de a le oferi angajaților tăi sprijin constă în a-i întreba cum se simt și dacă au nevoie de ajutor? Studiile recente arată că aproape jumătate dintre angajații americani se luptă să înțeleagă beneficiile de sănătate la care au acces și cum să le folosească. Complexitatea resurselor pare să fie copleșitoare, iar investițiile în aplicații și platforme nu aduc nicio îmbunătățire a stării de sănătate a americanilor.

Un program pilot național derulat în Statele Unite a demonstrat eficacitatea unei abordări mult mai simple: trimiterea unui mesaj text, prin care toți angajații erau întrebați despre starea lor de sănătate și dacă au nevoie de ajutor. Acest gest a fost primit surprinzător de bine: aproape jumătate din cei care au spus că se simt rău frecvent au cerut să fie contactați de un specialist în următoarele 48 de ore. Astfel, angajații au beneficiat de tratamente sau metode terapeutice personalizate care le-au îmbunătățit starea de sănătate. 

O treime dintre angajații care au răspuns mesajului adresat de companie au înregistrat cel puțin 15 zile pe lună în care nu s-au simțit bine – un prag critic care reprezintă un semnal de alarmă privind viitoarele probleme de sănătate. Faptul că atât de mulți angajați s-au încadrat în acest grup cu risc ridicat a fost îngrijorător, dar mai important este faptul că atunci când au fost întrebați dacă doresc ajutor specializat în următoarele 48 de ore, 40% au răspuns afirmativ.

În plus, cei mai mulți dintre angajații care au fost contactați de un furnizor de servicii medicale nu s-au interesat înainte ce ar putea face pentru binele lor. De exemplu, aproape jumătate nu aveau un medic personal – echivalentul medicului de familie de la noi, iar cei mai mulți  – chiar și cei care se confruntau cu probleme însemnate de sănătate mintală – nu consultau un terapeut sau un psihiatru. În mod clar, nu se simțeau bine și erau conștienți că trebuie să facă ceva în această privință, dar nu știau de unde să înceapă.

Tu folosești toate beneficiile de sănătate oferite de angajator?

Pe lângă conectarea angajaților cu servicii clinice precum asistența medicală virtuală și terapia online, aceștia au beneficiat, de asemenea, de programe de asistență, beneficii pentru îngrijirea copiilor și alte tipuri de sprijin de bază. Dureros este că toate aceste beneficii erau deja plătite și oferite de angajator, dar angajații pur și simplu nu le foloseau. De fapt, mulți angajați nici măcar nu erau conștienți de existența lor.

Acești angajați aveau deja la dispoziție toate aplicațiile și serviciile de care aveau nevoie pentru a-și îmbunătăți simțitor starea de sănătate. Lipsea o persoană care să vorbească cu ei, să le asculte nevoile și dificultățile și să îi ghideze prin amalgamul de beneficii oferite de companie. Pe măsură ce viața devine din ce în ce mai complexă, merită să ne amintim că un pic de ajutor și conectare ajută mult.

Ce pot face angajatorii?

Un alt studiu arată că 76% dintre angajații americani se simt sprijiniți de angajator atunci când primesc ajutor în momentele cheie. Pe lângă asta, angajații așteaptă ca organizațiile să ofere programe de sprijin atât la birou, cât și în afara orelor de lucru. Cei care se simt sprijiniți sunt cu 60% mai predispuși să rămână în companie cel puțin un an și cu 55% mai predispuși să fie productivi la locul de muncă. Asigurându-se că angajații înțeleg și utilizează beneficiile oferite, angajatorii pot crea o experiență pozitivă pentru angajați.

Deși angajații pot trece prin momente similare în viață sau la locul de muncă, adesea nu există o soluție general valabilă, iar personalizarea intervențiilor și accesul la o gamă largă de beneficii, resurse și programe îi poate ajuta să decidă care instrumente ar fi cele mai potrivite pentru ei și pentru situația lor particulară.

Ce beneficii primesc companiile care au grijă de angajați?

Încurajarea angajaților să aibă grijă de sănătatea lor aduce beneficii semnificative și pentru companie. Un studiu realizat de PricewaterhouseCoopers la cererea MedLife arată că într-o companie cu 3.000 de angajați, cheltuielile asociate cu concediile medicale și lipsa productivității pot depăși 4 milioane de euro pe an. 

Investițiile în pachetele medicale sunt amortizate prin creșterea gradului de loializare a angajaților, atragerea potențialilor candidați și îmbunătățirea productivității echipelor. Aceste măsuri contribuie la menținerea performanței și loialității angajaților, aspecte esențiale într-un context de muncă volatil.

Un alt studiul realizat de MedLife și NN România subliniază că, în prezent, organizațiile se orientează către o abordare holistică a sănătății angajaților lor, incluzând prevenția, un stil de viață echilibrat și grija față de sănătatea mintală în pachetul de beneficii. Wellbeingul angajaților este pe locul al treilea în prioritățile companiilor din România, cu un procent de 59,3%, fiind precedat de performanța (67%) și loialitatea acestora (60,4%). Așadar, angajatorii încep să înțeleagă că o afacere sănătoasă se construiește cu oameni sănătoși, reducând costurile legate de sănătate și absenteism și crescând productivitatea și eficiența echipelor.

Trebuie însă să reținem că nu este suficient ca organizațiile doar să ofere aceste beneficii ca parte a unei strategii de employer branding. Comunicarea eficientă cu privire la disponibilitatea și modul de utilizare al acestor beneficii este esențială pentru ca angajații să beneficieze cu adevărat de programele și serviciile pe care organizația le oferă.

Acum, pe final de articol, am câteva întrebări pentru tine la care mi-ar plăcea să răspunzi în secțiunea de comentarii: Angajatorul tău îți oferă asigurare medicală sau abonament de servicii medicale privat? Cunoști în detaliu toate serviciile de care poți beneficia? Pe câte dintre acestea le înțelegi și le folosești?

Idei valoroase pentru organizații sănătoase

Podcastul Make it Work este susținut de MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România.

3abd1af4 a25e 438b b2d5 d83d09a6c8dd 1100x220 - Hacking Work

MedLife ştie că afacerile sănătoase cresc cu oameni sănătoşi, fiind unul dintre cei mai mari furnizori de sănătate pentru companiile și angajații din România. Un partener de încredere, care are capacitatea de a oferi oricând soluţii personalizate, adaptate nevoilor fiecărui business şi fiecărei echipe în parte.

Indiferent de specialitate, la MedLife găsești mii de medici buni, a căror expertiză este completată de cele mai avansate tehnologii din domeniul medical și o infrastructură modernă, la nivel naţional.

Împreună ne propunem să vă oferim idei şi informaţii care să vă inspire să dezvoltaţi proiecte ambiţioase alături de echipe sănătoase.


Sursa foto: Pexels

Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare

Cum să-ți gestionezi mai bine timpul folosind metoda „Pomodoro 25 + 5”

Ai fost vreodată atât de copleșit de sarcini încât nu știai de unde să o apuci? Iar când reușeai să te mobilizezi, apăreau tot felul de distrageri care nu te lăsau să muncești: de la notificări pe telefon, la mesaje de la colegi pe Slack sau remindere să cumperi pâine?

imagine alb negru cu un bărbat care răsfoiește un ziar pe care pe prima pagină scris „joburi false” (fake jobs)

Joburile false, practică șireată de a „motiva” angajații

Cât de departe ar merge o companie pentru a-și motiva angajații? Unii par să fi ales o strategie controversată: publicarea anunțurilor de angajare false pentru ca angajații să stea în alertă, să muncească mai mult și să-și pună pretențiile-n cui. Ce consecințe poate avea această practică?

Cum ne ajută conceptul japonez Kaizen la locul de muncă și în organizații?

Și tu vânezi rezultate imediate și schimbări în bine peste noapte? Ei bine, acestea se-ntâmplă rar și nu sunt sustenabile pe termen lung. Ce-ar fi să încercăm mai degrabă să facem pași mici pentru rezultate mari, de durată? În acest sens, conceptul japonez kaizen ne poate fi de un uriaș folos.