Cum ceri o mărire de salariu?

„Îmi cer scuze, îmi dați și mie o mărire de salariu? Este inflație și toate sunt mult mai scumpe acum.” Dacă te-ai gândit vreodată să pui așa problema la job pentru a obține un fluturaș de salariu mai mare, acest articol este pentru tine. Fiindcă dacă vei cere un salariu mai mare argumentând că viața este scumpă s-ar putea să nu ai foarte mult succes. Vei descoperi în cele ce urmează cum poți cere o mărire de salariu care să îți asigure mai multe șanse de reușită. Nu garantăm că va funcționa de fiecare dată, dar puțină empatie nu strică în niciun domeniu, fie el personal sau profesional.

Negocierea salariului este o etapă care ne poate aduce beneficii importante, dar la fel de adevărat este și faptul că ne umple de anxietate și stres. Ia gândește-te dacă ai folosit sau te-ai gândit să folosești vreodată astfel de fraze ca să obții o mărire de salariu: 

  • Sunt stresat pentru că mi-a crescut rata la bancă și aș avea nevoie de o mărire de salariu ca să fac față.
  • Cheltuielile mele zilnice au crescut și trebuie să mă încadrez cu același salariu.
  • Copii vor merge la liceu din toamnă, iar salariul meu actual nu mai este suficient.  
  • Nu am avut o mărire de salariu de câțiva ani și cred că este timpul să mi se ofere o majorare.

Întrebarea fundamentală este: Te-ai pus vreodată în papucii managerului?

Observi ce ar putea fi greșit la aceste formulări? Îți spunem noi: ce ar avea de câștigat managerul tău din informațiile pe care i le prezinți? În principiu, obiectivele lui sunt strâns legate de succesul organizației, nu de problemele tale personale. Nu înseamnă că durerile tale nu sunt importante, dar nu reprezintă un argument destul de solid ca să obții mărirea pe care ți-o dorești. Ce ar trebui să faci în acest caz? Să te dezbraci de haina de angajat și să te pui în papucii managerului: ce ar vrea el să audă de la tine, ca să-ți dea acea mărire de salariu?

Schimbând perspectiva, schimbi și șansele de reușită. Iar cel mai important aspect în această negociere este empatia. Empatia joacă un rol crucial în obținerea unei măriri de salariu pentru că te ajută să înțelegi și să iei în considerare perspectivele și nevoile celorlalți, în special ale managerului sau ale echipei de conducere. 

Iată cum empatia poate influența, în mod pozitiv, procesul de negociere al unei măriri salariale:

  1. Te ajută să înțelegi perspectivele și prioritățile: Cu o gândire empatică te vei pune mai ușor în locul managerului și vei înțelege presiunile pe care le are cu privire la bugetul companiei și nevoile strategice. Această înțelegere îți permite să formulezi o cerere de mărire salarială aliniată cu interesele și prioritățile organizației.
  2. Construiești relații bazate pe încredere: Când ești empatic, în discuțiile despre salariu poți crea un climat de încredere reciprocă între tine și lider. Acest lucru face ca cererea ta să fie percepută nu doar ca o solicitare personală, ci ca o propunere argumentată, venită de la cineva care înțelege și respectă contextul și responsabilitățile manageriale.
  3. Poți fi mai convingător în argumente: Folosindu-ți empatia pentru a anticipa preocupările și întrebările managerului, te poți gândi la argumente mai convingătoare și mai relevante. Vei putea evidenția contribuțiile tale clare la succesul organizației și vei propune mai ușor soluții care să aducă valoare adăugată companiei.
  4. Gestionezi mai bine emoțiile și așteptările din timpul negocierii: Înțelegând cum pot fi percepute cererile tale și comunicând deschis, poți evita abordările care ar putea fi considerate nepotrivite sau prea agresive.

Ce alte aspecte ar trebui să iei în considerare?

Pe lângă empatie, mai sunt câteva aspecte de care e bine să ții cont. Este important să ai în vedere contextul economic al companiei și să alegi un moment oportun pentru a discuta despre mărirea salarială. Dacă firma se confruntă cu dificultăți financiare sau cu restructurări, este mai potrivit să aștepți până când situația se stabilizează. 

În plus, a face comparații directe între salariul tău și al colegilor tăi poate fi riscant și poate duce la tensiuni în echipă. Concentrează-te pe argumentarea valorii tale personale și a contribuțiilor unice pe care le aduci companiei. 

Uite câteva fraze concrete pe care le poți folosi în inițierea unei negocieri cu mai multe șanse de reușită pentru obținerea unui salariu mai mare: 

  • Am observat că, în ultimele luni, am preluat responsabilități suplimentare, inclusiv coordonarea echipei în absența liderului. Aș aprecia o discuție despre o mărire salarială care să reflecte noile mele roluri și responsabilități.
  • Am lucrat intens la proiectul X și am reușit să aduc o creștere semnificativă în performanțele echipei. Aș aprecia să discutăm cum pot fi recompensat pentru contribuțiile mele.
  • Îmi place să lucrez aici și sunt dedicat obiectivelor companiei. Cu toate acestea, cred că o discuție despre mărirea salarială ar putea să fie benefică, având în vedere evoluția responsabilităților mele și contribuțiile aduse în cadrul echipei.

Nu uita să abordezi totul cu profesionalism și claritate, concentrându-te pe aportul tău la succesul companiei. Așa vei demonstra o atitudine proactivă și îți vei spori șansele de a obține acea mărire binemeritată. Dacă ai de gând sau ai reușit deja să aplici aceste sfaturi, așteptăm să aflăm din comentarii ce rezultate ai obținut. 😊

Idei valoroase pentru organizații sănătoase

Podcastul Make it Work este susținut de MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România.

3abd1af4 a25e 438b b2d5 d83d09a6c8dd 1100x220 - Hacking Work

MedLife ştie că afacerile sănătoase cresc cu oameni sănătoşi, fiind unul dintre cei mai mari furnizori de sănătate pentru companiile și angajații din România. Un partener de încredere, care are capacitatea de a oferi oricând soluţii personalizate, adaptate nevoilor fiecărui business şi fiecărei echipe în parte.

Indiferent de specialitate, la MedLife găsești mii de medici buni, a căror expertiză este completată de cele mai avansate tehnologii din domeniul medical și o infrastructură modernă, la nivel naţional.

Împreună ne propunem să vă oferim idei şi informaţii care să vă inspire să dezvoltaţi proiecte ambiţioase alături de echipe sănătoase.

Sursa foto: Pexels

Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare

Cum să-ți gestionezi mai bine timpul folosind metoda „Pomodoro 25 + 5”

Ai fost vreodată atât de copleșit de sarcini încât nu știai de unde să o apuci? Iar când reușeai să te mobilizezi, apăreau tot felul de distrageri care nu te lăsau să muncești: de la notificări pe telefon, la mesaje de la colegi pe Slack sau remindere să cumperi pâine?

Cum ne ajută conceptul japonez Kaizen la locul de muncă și în organizații?

Și tu vânezi rezultate imediate și schimbări în bine peste noapte? Ei bine, acestea se-ntâmplă rar și nu sunt sustenabile pe termen lung. Ce-ar fi să încercăm mai degrabă să facem pași mici pentru rezultate mari, de durată? În acest sens, conceptul japonez kaizen ne poate fi de un uriaș folos.

Legitimația de Cafea: Cum să fii prezent la birou fără să fii cu adevărat acolo

Imaginează-ți că îți începi ziua de muncă cu o vizită la birou: îți bei cafeaua, schimbi câteva vorbe cu colegii și apoi te faci nevăzut. Cam asta este esența trendului „legitimației de cafea” – practica prin care angajații își îndeplinesc obligațiile legate de prezența la birou date de șefi, dar petrec cât mai puțin timp posibil acolo. Altfel spus, o metodă creativă de a „fenta” obligativitatea întoarcerii la birou. Dar de ce se întâmplă asta?