hacking work logo svg white with orange

Cluj Marketing & Comms Club  – 13 iunie, cronica evenimentului

Ediția #12 a Cluj Marketing & Comms Club a adunat peste 100 de oameni de comunicare, freelanceri entuziaști, marketeri și antreprenori, într-un eveniment plin de informații valoroase. 3 speakeri, 1 invitat surpriză, peste două ore de conținut valoros și numeroase oportunități de networking & experience sharing.

Pairing de brânzeturi și bere. Yay or nay?

Flaviu Odorhean este somelier de bere (da, există așa ceva) și ne-a pregătit, împreună cu Daniela Florea – marketing specialist, un pairing savuros între berile de specialitate URSUS și produsele De la Ferma. Ce a ieșit? Curcubeu pe cerul gurii. Nu mai pomenim de faimoasele biluțe de burduf cu ceai de trandafiri – musai de încercat la evenimentele noastre.

Când ai încredere în visul tău, nu contează gura lumii

„N-o să-ți iasă!”, „De unde bani de asta?, „Ești nebun, e imposibil!” au rămas doar ecouri șterse în fața dorinței lui Mazerschi de a crea ceva pentru tinerii în care crede atât de tare: Murals of Youth – primul concurs internațional de artă murală pentru liceeni, organizat în România. Și nu, nu a făcut asta singur, ci alături de Comunitatea 156 – pe care a crescut-o, încurajat-o și împuternicit-o astfel încât să schimbe modul în care este privit sistemul de învățământ din România. Cum a reușit să facă toate astea? Cum creștem comunități de tineri pasionați și de unde începem schimbarea dinamicii dintre „ei” și „noi”? Ne-a oferit răspunsuri practice și vulnerabile la aceste întrebări pe care i le-am ridicat la fileu. 

De câți oameni ai nevoie ca să muți un scaun și să creezi o comunitate?

Mazerschi a început Comunitatea 156 ca un proiect care își propune să devină un model de bună practică pentru cât mai multe licee din România, indiferent de profilul lor. Fiecare liceu ar putea să creeze modelul de comunicare pe care ei îl propun și să-și promoveze valorile respective – să învețe cum să înființeze o asociație, să organizeze evenimente, să aducă foști elevi din liceul respectiv pentru a deveni modele reale pentru elevii pe care îi au acum în față. Este mai ușor pentru elev să viseze că poate să devină arhitect în momentul în care stă de vorbă cu un arhitect.

Atunci când mă uit în jurul meu vreau să ştiu că România arată mai bine şi prin ceea ce am făcut eu.

DSC00264 - Hacking Work

Și totuși, ce încheagă o comunitate? Valorile, apartenența la un scop comun, acțiunile pe care le facem pentru a ne simți parte din acea comunitate. Și aici, Mazerschi a adus vorba de uniformele pe care le poartă elevii. Sunt importante? Îi ajută să se simtă incluși? Pare că valorile sunt de fapt ceea ce fac uniforma să fie importantă într-o societate.  Oamenii trebuie să înțeleagă că atunci când faci parte dintr-o comunitate, trebuie să muncești pentru acea comunitate, ca acea comunitate să devină puternică, să te ajute pe tine să crești și să ajungi cât mai sus.

Urmează-ți visul, oricât de nebun ar fi

Prima dată trebuie să îți propui să faci ceva, trebuie să știi foarte clar ceea ce vrei să faci. Trebuie să fii suficient de nebun încât să pornești pe un drum pe care știi sigur că o să fie foarte greu – că o să întâlnești multe obstacole peste care o să reușești să treci și o să ajungi până la urmă acolo unde îți dorești – chiar dacă de fapt s-ar putea să nu ajungi. Trebuie să ai o doză de nebunie în tine ca să-ți propui să faci lucruri mari. Asta consider eu că trebuie să facă un lider care își propune să facă niște lucruri cu adevărat mărețe. Trebuie să faci sacrificii.

Nu poți să faci lucruri mari decât dacă te focusezi pe o singură direcție. Dacă începi să te focusezi pe 10 lucruri – că ne plac multe lucruri, poate mi-aș dori să cânt, mi-aș dori să tatuez, mi-aș dori să fac aia – nu o să reușești niciodată să creezi o comunitate care să poată să schimbă mentalități. La nivel național în cazul de față, Comunitatea 156 asta își propune. Trebuie să te focusezi pe visul tău. Indiferent cât de greu o să fie, indiferent că trebuie să convingi milioane de oameni, trebuie să mergi mai departe. După care, evident că mi se pare foarte important să găsești oameni care să-ți înțeleagă măcar parte din nebunia pe care o visezi tu.

Pe scurt, trebuie să găsești oameni care să-ți împărtășească visul și să aibă aceeași sclipire în ochi ca și tine atunci când se gândesc la ce e de făcut. Oameni care să poată să-ți aducă un plus de valoare comunității din care faci parte, să te ajute practic să mergi pe drumul tău. Oameni care să ți se alăture și să aducă acele plusuri pe care tu nu le ai.

Despre feedback și încă ceva…

Ne place feedbackul (pozitiv) de cel mai multe ori, dar cum faci atunci când părerile sunt împărțite? Când primești cuvinte de laudă pentru ceea ce faci, dar se strecoară și câteva „răutăți” – le arunci sub preș sau încerci să înțelegi ceva din ele? Aceasta este povestea lui Vlad Farcău – fondatorul HAP! De la Vlad, ex Tata Vlad. 

Vlad a făcut (dar nu de unul singur) un renaming la coloratele batoane care ne întâmpină la evenimente. A schimbat numele și logoul, iar după ce le-a scos în lume a primit multe mesaje de apreciere. Printre ele au fost însă și câteva critici legate de noul logo. 

DSC00320 - Hacking Work

Am luat o hotărâre și ca multe hotărâri pe care le iei ca și business owner, crezi că poți trăi cu ele și alege în mod conștient.  Când vine cineva și zice că <<numele HAP e foarte mișto – o alegere bună – dar execuția grafică este tare nașpa, m-a durut tare de tot sufletul să văd nouă identitate>>, m-am bucurat foarte tare că am primit feedback-ul ăsta.

Așadar, Vlad a modificat din nou și logo-ul. Rezultatul? Sper să îl descoperi și tu în curând. ☝️

Povestea Bârlogului URSUS de la Cluj

Oana Kovacs – brand manager URSUS, e în familia brandului de mai bine de trei ani. Cu experiență cumulată de zece ani în comunicare, digital marketing și brand management, a fost implicată în proiecte de inovație ale lui URSUS, un brand care și-a pornit drumul în inima Clujului. Oana ne-a povestit cum își continuă URSUS povestea și ce își propune să facă pentru universul berii din România.

DSC00344 - Hacking Work

URSUS produce bere și la Cluj, două specialități noi, în stil craft, intrate de curând pe piață: URSUS Nefiltrată și URSUS IPA. Însă cât de nișat este acest public și cât de greu de mulțumit? Dacă ne uităm puțin la cum arată consumul de bere în România, cele mai populare sunt berile lager și cele blonde. La polul opus se află berile de specialitate care reprezintă 1.7% – 1.9% din consumul total de bere din România. Așa că ne întrebăm de ce își dorește URSUS să investească într-un segment atât de mic? 

Când spuneam că vorbim despre un segment rigid și inflexibil, mă refeream la segmentul de bere de specialitate. Dacă știm că, oricum e o bătălie atât de mică, ne dorim să facem asta, în primul rând, pentru că ne dorim ca și consumatorul român să se bucure mai mult de universul berii. Așa cum ne bucurăm de vinuri într-un mod mai rafinat, o putem face și cu berea.

Misiunea URSUS este de a crea o cultură puternică a berii în România

Și de ce și-a luat această misiune? Pentru că are încredere că poate să facă asta. Și nu doar are încredere ci și studiile de consumatori pe care le fac regulat consolidează această idee. Ele arată că e în puterea URSUS să deschidă drumuri și să crească un funnel de consumatori care să consume mai multă bere de specialitate. Pilonul principal pe care se bazează URSUS în acest demers este clar puterea brandului. URSUS  are expertiză și consecvență, produce bere de peste 100 de ani și întotdeauna focusul a fost pe gustul berii URSUS Premium, pe care o știm majoritatea dintre noi. 

Suntem abia la început. Avem nevoie să ne unim forțele cu branduri mai mici, și să aducem mai mulți oameni în această barcă. Și asta încercăm noi să facem prin proiectele de inovație pe care le avem. 

Cum fac asta sau de unde pornesc? Bineînțeles că de la consumatori – analizând informațiile și insighturile primite de la ei. Așa devin foarte atenți la reținerile oamenilor când vine vorba de consumul de bere de specialitate. Și sunt trei rețineri mari. Odată gustul, românii sunt reticenți în a încerca gusturi noi, pentru că le teamă să nu le strice momentul. Berea lager are un gust cunoscut, familiar, însă la berile de specialitate e cu totul o altă poveste.

Dificultatea de a înțelege ce îți oferă un produs este de asemenea în sine o barieră. Există și o zonă foarte complexă, cu multe etichete creative, branduri noi, iar oamenilor le e greu să înțeleagă ce e acolo și atunci preferă să nu încerce ceva nou.

Ultima reținere este legată de ocaziile de consum. E în natura noastră, a tuturor, când avem în față un produs special, să ne gândim, ok, trebuie să-l asociez cu un moment special. Și ce încearcă URSUS să facă este să le arate oamenilor cum își pot crea astfel de momente speciale, fără să aibă parte de dezamăgiri.

Investim foarte mult în partea de educare și cu mult focus pe food pairing. Așa cum ați văzut în prezentarea lui Flaviu, e foarte important ce mănânci atunci când bei o bere cu un profil de gust mai complex. Ea poate să-ți strice, într-adevăr, experiența dacă nu faci asocierea corectă.

Ce a încercat URSUS să facă e să diminueze aceste rețineri prin cele patru beri de specialitate, cu etichete simple, ușor de înțeles – care, deși sunt în stil craft, au anumite similarități și cu rețetele de bere comune. Iar prin vizitele ghidate de la Bârlogul URSUS din Cluj încearcă să le deschidă consumatorilor noi orizonturi prin degustare și food pairing. Am auzit și că e musai să testezi URSUS IPA cu caise confiate. 

Pulsul post eveniment

Am vorbit foarte mult despre comunități. Și despre feedback. Și despre valorile în care credem. Și toate s-au legat atât de frumos într-o ediție cum, aș putea spune, nu am mai avut până acum. Dar promitem să mai facem. Din toamnă. Până atunci, sperăm să vă bucurați de vară și de cei dragi.

DSC00146 - Hacking Work

***

Cu ocazia fiecărui nou eveniment pe care îl realizăm, încurajăm donațiile pentru o cauză care vorbește frumos despre educație, bun simț și accesibilitate. Datorită valorilor pe care le împărtășim, am ales să sprijinim Booktruck – biblioteca mobilă, care duce lectura direct în locurile cele mai greu accesibile, în sate izolate și fără biblioteci, dându-le copiii șansa să se îndrăgostească de lectură. Ne-am propus ca într-un an să strângem o donație de 5000 euro, sumă prin care comunitatea SPOR adoptă un sat și face posibil ca Booktruck să poată merge acolo lună de lună, timp de un an de zile, să ajute copiii să descopere bucuria cărților.

Donează și tu, aici.

***

Pentru a vă putea oferi acest eveniment așa cum am făcut-o, în sprijinul nostru au venit cu bucurie: BlankfactorCluj Business CampusDevnestRebelDotHosterionCloudflightIron MountainEnergobitHAP! de la VladDe la FermaFornettiCasa de Vinuri ZaigGorgeous VillaZĂ KUP.

Foto & video: Liviu CotoiMihai Udubașa și Bianca Maghear.

Evenimentul este organizat de SPOR – Școala pentru Oameni Responsabili și a fost prezentat de Doru Șupeală și Ioana-Cristina Szabo.  

Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare

Bunăstarea angajaților e o necesitate, nu o opțiune

Când a fost ultima dată când te-ai simțit cu adevărat fericit și împlinit într-o zi de luni dimineața, în drum spre muncă? Dacă răspunsul este ”niciodată”, poate nu te afli în locul potrivit. Sau poate că managerul tău nu știe încă să aibă grijă de nevoile și dorințele echipei sale. Așa că poate ar fi bine să-i trimiți acest articol.

Ce este mai important să măsori: productivitatea sau performanța?

Starea de bine sau salariul? Ce crezi că e mai important pentru angajați? Cele mai recente studii spun că peste jumătate dintre angajați ar fi dispuși să renunțe chiar și la 20% din salariu pentru a da prioritate calității vieții lor. În același mod, companiile ar trebui să vadă oamenii dincolo de cifre și rapoarte standardizate, să se oprească puțin din sprintul pentru profit și să-și întrebe oamenii „Cum te simți?”.