Cluj Business & Technology Club #4 – 23 mai, cronica evenimentului

Cea de-a patra ediție a Cluj Business & Technology Club a adunat peste 100 de antreprenori și profesioniști care fac performanță în business și tehnologie, într-un eveniment degajat, tehnic și plin de informații valoroase. 2 speakeri, 1 invitat surpriză, peste două ore de conținut valoros și numeroase oportunități de networking & experience sharing.

În această ediție i-am avut alături de noi pe: Bogdan Lucaciu – Chief Technology Officer – Adore Me – echipa românească care a făcut într-atât de bine competiție celor de la Victoria’s Secret încât a reușit să se vândă pe 400 de milioane de dolari și pe Dragoș Dușe – Chief Executive Officer & Founder – Synaptiq – start-upul clujean care a ajuns să inoveze la nivel internațional procesul de radioterapie folosit în tratamentul cancerului.

O idee care salvează vieți

Dragoș Dușe a dezvoltat o idee care salvează vieți. Synaptiq este un start-up clujean care a reușit să inoveze la nivel internațional procesul de radioterapie folosit în tratamentul cancerului. În calitate de expert în învățare automată și cercetător pasionat, Dragoș a proiectat algoritmi de inteligență artificială pentru diagnosticarea cancerului, iar după ce a dobândit înțelegere și expertiză din munca în cercetarea oncologică, a fondat Synaptiq

Conferinta 23.05.24 154 - Hacking Work

Cât de complicat a fost procesul, ce obstacole a întâmpinat și cum a reușit să depășească provocările? Start-upul pe care Dragoș l-a fondat acum 4 ani ajută în lupta împotriva cancerului – cu care se confruntă 20 de milioane de oameni diagnosticați în fiecare an la nivel global. Cei mai mulți dintre aceștia au nevoie și de tratament, însă doar 50% au acces, iar timpul de așteptare e destul de mare. Odată cu creșterea populației și a numărului de cazuri de cancer, sistemul medical se confruntă cu dificultăți în a face față acestei creșteri.

Radioterapia e un proces prin care noi încercăm să distrugem tumora cu o doză de radiație externă. Cum facem asta? Printr-un device medical foarte scump care se numește accelerator liniar și care trimite foarte precis sau cât mai precis o doză de radiații care să distrugă tumora, dar să afecteze cât mai puțin organele sănătoase.

Cât e muncă, noroc și pasiune în construirea unui astfel de start-up?

Dragoș a avut oportunitatea de a lucra la Centrul German de Cercetare a Cancerului, unde s-a implicat în proiecte ce utilizau algoritmi de inteligență artificială pentru analiza imaginilor histopatologice. Discutând cu colegii săi din domeniul fizicii medicale implicați în procesul de radioterapie, Dragoș a identificat un domeniu neexplorat pentru aplicarea inteligenței artificiale: automatizarea conturării structurilor în imagini medicale tridimensionale.

M-a atras foarte mult partea asta de inteligență artificială încă din facultate. Pur și simplu m-a fascinat și mi-am luat toate cursurile pe tema asta, pe care am putut să le iau la universitatea respectivă.

El a realizat că algoritmii tradiționali de procesare a imaginilor nu erau suficient de preciși pentru a fi utilizați în radioterapie, unde acuratețea este esențială. Cu această observație Dragoș a început să dezvolte o platformă care utilizează inteligența artificială pentru a contura automat structurile din imagini medicale 3D în doar câteva secunde, economisind medicilor ore prețioase de muncă manuală.

Cum funcționează și care sunt beneficiile?

În radioterapie, medicii trebuie să contureze manual fiecare „felie” dintr-o imagine 3D, ceea ce este un proces extrem de laborios și consumator de timp, având în vedere că trebuie conturate peste 20 de structuri în majoritatea cazurilor. Software-ul creat de Dragoș reduce semnificativ acest timp, realizând conturarea necesară în doar câteva secunde. Acest lucru permite o planificare mai precisă și rapidă a dozei de radiație, esențială pentru tratamentele eficiente de radioterapie.

Am făcut un studiu clinic și timpul mediu salvat utilizând Synaptiq a fost de 92,6% care e foarte mult pentru un proces care durează atâtea ore cu tot cu timpul de review și de corectare a medicului.

Pe scurt, 4 ore de muncă asiduă au fost reduse la 30 de secunde prin intermediul acestui software. În plus, Synaptiq creează o valoare anuală de cel puțin 200.000 de euro pentru clinici prin economisirea timpului de muncă manuală. Automatizarea procesului de conturare permite ca pacienții să primească tratamentul mai repede. Acest lucru este esențial, deoarece, pentru anumite tipuri de cancer, reducerea timpului de așteptare poate îmbunătăți semnificativ rata de supraviețuire.

5 săptămâni nu e atât de mult, dar pentru anumite tipuri de cancer, 4-5 săptămâni pot face o diferență de 10% în rata de supraviețuire.

Software-ul elimină taskurile repetitive și frustrante de conturare manuală, permițând medicilor să se concentreze pe aspecte mai complexe și mai importante ale tratamentului pacientului. 

Wine Man Show

Răzvan Octavian Demian este “Wine Man Show”, economist, somelier și trainer, inginer horticultor, consilier de vânzări și declarat cel mai bun degustător din România în 2019.

Conferinta 23.05.24 213 - Hacking Work

Pasiunea lui pentru vin e împletită cu pasiunea pentru muzică, iar în cadrul evenimentului ne-a împărtășit extrem de multe lucruri despre Casa de Vinuri Zaig și, în special, despre istoria viei vechi – plantată în 1912, care necesită o muncă extrem de atentă și oameni pricepuți.

Cum gândești un produs online care să câștige o piață globală?

Bogdan Lucaciu conduce o echipă care creează tehnologia din spatele Adore Me – un brand de lenjerie intimă cumpărat de Victoria’s Secret cu 400 de milioane de dolari. Baza activă de clienți (de peste 1.2 milioane în 2022) și opțiunile platformei au fost cele care au atras Victoria’s Secret în această tranzacție.

E un set de circumstanțe norocoase care au urmat una după alta, întrepătrunse cu foarte mult noroc pe care ni l-am făcut singuri.

Cum a luat naștere Adore Me? Atunci când Bogdan l-a întâlnit pe Morgan Hermand-Waiche, absolvent al MBA-ului de la Harvard. Morgan a fost atras de ideea de a crea un start-up de lenjerie intimă direct-to-consumer, într-o piață dominată de Victoria’s Secret. Bogdan și echipa sa au văzut potențialul în această idee și au început să dezvolte infrastructura tehnologică necesară.

Conferinta 23.05.24 226 - Hacking Work

Cu o abordare axată pe tehnologie și eficiență, Bogdan a automatizat procesele de business pentru Adore Me. Fără experiență directă în domeniul fashion, echipa a implementat soluții tehnologice avansate pentru a reduce munca manuală și a optimiza operațiunile. Acest lucru a inclus automatizarea logisticii, a serviciilor pentru clienți și a altor procese, asigurându-se că un singur angajat poate gestiona sarcini pentru care, în alte companii, ar fi fost necesară o echipă întreagă.

Un aspect cheie al succesului Adore Me a fost înțelegerea nevoilor variate ale clientelor. Brandul a oferit o gamă largă de mărimi și stiluri, abordând astfel o piață neglijată de concurenți. În plus, a pus într-o lumină pozitivă cumpărăturile online prin oferirea de transport și retur gratuite, precum și un tip de abonament care reducea riscul pentru noii clienți.

Echipa Adore Me a aplicat principii de design thinking, pornind de la nevoile utilizatorilor și dezvoltând soluții tehnologice adaptate. În loc să forțeze un produs existent pe piață, au identificat nevoile și au creat produse care să le acopere. Aceasta a inclus utilizarea unor unelte tehnologice avansate, precum heat maps și session recordings, pentru a înțelege mai bine comportamentul clientelor și a optimiza experiența de cumpărare. 

Cât de mult contează echipa?

În alegerea oamenilor, Adore Me a pus accent pe găsirea persoanelor care împărtășesc valori comune, cum ar fi responsabilitatea, inițiativa și capacitatea de a gestiona incertitudinea. Echipa a fost formată din oameni capabili să transforme haosul în ordine și să fie pasionați de munca lor. 

Sunt oameni care sunt orientați pe acțiune, dacă primesc o problemă, o rezolvă. Au un simț ridicat de responsabilitate, de ownership, de acțiune și de inițiativă, o foarte multă autonomie și capacitate de a gestiona incertitudinea.

Compania a creat o structură descentralizată în care echipele de produs erau autonome și multidisciplinare, capabile să gestioneze întregul proces de la identificarea problemelor până la livrarea soluțiilor. Rezultatul?  Flexibilitate și capacitate de adaptare la schimbările pieței.

Oamenii noștri sunt destul de capabili să transforme incertitudinea în claritate, haosul în ordine și ceața în structură.

Ce s-a schimbat după ce a vândut compania?

După ce Adore Me a fost cumpărată de Victoria`s Secret, s-a schimbat un pic perspectiva colegilor despre viitor. Asta se traduce în multă neclaritate în ce privește concretizarea parteneriatului. Dacă înainte aveau un plan clar în ceea privește diversificarea sau gestionarea adversităților,  acum aceste ”probleme” au dispărut. 

Dar nici nu mai avem o foame extraordinară de supraviețuire. Ne gândim cum am putea să fim un pionier mai bun pentru Victoria`s Secret. Cum am putea să fim mai îndrăzneți în a încerca concepte pe care, dacă funcționează, le putem scala la o piață de 100 de milioane de utilizatori.

Însă, odată cu această achiziție nu s-au modificat multe lucruri care au devenit emblematice pentru Adore Me. Ideea a rămas aceeași, produsul la fel – nu a devenit mai premium prin această achiziție, ci doar complementar noii companii.   

Suntem într-o fază de maturitate ridicată cu echipele, rolurile, tehnologia. Este o senzație plăcută că ce facem acum e interesant. VIES cumpărând un start-up tehnologizat pentru a-l moderniza și a-l duce spre succes este un pariu financiar mare și trebuie să livrăm chestii inovative care să poată fi scalate.  

Pulsul post eveniment

Companiile de succes nu se construiesc peste noapte, însă ideile bune de la care pot porni astfel de afaceri pot veni în cele mai neașteptate contexte. Vă lăsăm cu un citat de la Bogdan care ne-a plăcut extrem de mult și sperăm să ne vedem cu bine, la următoarea ediție:

Mi se pare că ideile astea geniale nu valorează mare lucru dacă nu sunt executate extraordinar. Și execuția extraordinară stă în detalii multe.

Conferinta 23.05.24 176 - Hacking Work

***

Cu ocazia fiecărui nou eveniment pe care îl realizăm, încurajăm donațiile pentru o cauză care vorbește frumos despre educație, bun simț și accesibilitate. Datorită valorilor pe care le împărtășim, am ales să sprijinim Booktruck – biblioteca mobilă, care duce lectura direct în locurile cele mai greu accesibile, în sate izolate și fără biblioteci, dându-le copiii șansa să se îndrăgostească de lectură. Ne-am propus ca într-un an să strângem o donație de 5000 euro, sumă prin care comunitatea SPOR adoptă un sat și face posibil ca Booktruck să poată merge acolo lună de lună, timp de un an de zile, să ajute copiii să descopere bucuria cărților.

Donează și tu, aici.

***

Pentru a vă putea oferi acest eveniment așa cum am făcut-o, în sprijinul nostru au venit cu bucurie: BlankfactorCluj Business CampusDevnestRebelDotHosterionCloudflightIron MountainEnergobitHAP! de la VladAlluDe la FermaFornettiALCHEMICOCasa de Vinuri ZaigGorgeous VillaZĂ KUP.

Foto & video: Liviu CotoiMihai Udubașa și Bianca Maghear.

Evenimentul este organizat de SPOR – Școala pentru Oameni Responsabili și a fost prezentat de Doru Șupeală și Ioana-Cristina Szabo.  

Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cel mai recent episod de podcast
Citește articole cu etichetele de mai jos

Alte articole similare