hacking work logo svg white with orange

Banii sau viața? Ce contează cu adevărat pentru angajații de azi?

Începem să redefinim succesul. Mulți dintre noi nu mai suntem dispuși să sacrificăm fericirea personală pentru un salariu mai mare. Vorbim despre o schimbare majoră de paradigmă, iar liderii și organizațiile trebuie să cunoască aceste informații. Cum se adaptează un lider bun în noua eră a muncii în care angajații nu mai sunt motivați exclusiv de salariu? Haideți să descoperim împreună răspunsul.
Banii-sau-viața-Ce conteaza-cu-adevarat-pentru-angajatii-de-azi

Săptămâna aceasta, două studii publicate recent m-au făcut să ridic o sprânceană și să zâmbesc în același timp. În jurul nostru are loc o revoluție silențioasă despre care mulți nu știm. Nu este o revoluție zgomotoasă, cu scandări sau cu pancarte, ci o transformare radicală a modului în care înțelegem munca. 

Angajații de azi încep să măsoare succesul altfel decât cei din trecut. Banii sau viața? Răspunsurile la această întrebare, atunci când vine vorba despre muncă, sunt tot mai diferite față de trecut și tot mai surprinzătoare, prin profunzimea și implicațiile lor.

Studiul Workmonitor, alcătuit de prestigioasa companie de consultanță Randstad, un fel de oracol modern al pieței muncii, constată faptul că 57% dintre oamenii de rând, ca mine și ca tine, ar spune „pas” unui job dacă le-ar afecta echilibrul dintre job și viața de acasă, iar 55% ar refuza un astfel de loc de muncă dacă nu li s-ar oferi un salariu mai mare. Studiul realizat de Randstad are un eșantion global, format din 27.000 de oameni din 34 de țări diferite și se face anual din 2003 încoace.  

Vorbim despre un punct de cotitură sau o schimbare de paradigmă, așa cum îi spun specialiștii. Echilibrul dintre viața personală și cea profesională nu mai este doar un slogan dintr-o prezentare powerpoint de la o conferință anonimă, ci un factor deosebit de important în alegerea carierei, chiar dacă asta înseamnă bani mai puțini. Acest echilibru include și flexibilitatea – da, vorbim despre munca de la distanță, despre acea libertate de a lucra din cafeneaua preferată sau din confortul canapelei tale.

Și, pentru a întări acest cor, gigantul auto Ford Motor vine și ne arată printr-un alt studiu că mai bine de jumătate dintre oameni ar fi gata să renunțe la 20% din salariu, pentru a da prioritate calității vieții. 

Vorbim astfel despre o schimbare radicală în modul în care definim ceea ce ne dorim de la joburile noastre. Aceste informații sunt adevărate hărți care duc spre comori de înțelepciune pentru orice lider care vrea să rămână relevant într-o lume care nu mai este dispusă să sacrifice fericirea personală pentru altarul ambiției profesionale.

Ce înseamnă toate acestea? Păi, în primul rând, înseamnă că liderii  cu adevărat ancorați în realitate nu doar că nu își mai împing angajații să muncească mai mult pentru un bonus mai mare, ci înțeleg că echilibrul dintre job și viața de acasă este noua monedă de schimbde cea mai mare valoare pentru oameni. Liderii care înțeleg noul mod de gândire al oamenilor sunt cei care vor atrage și vor reuși să păstreze reține talentele valoroase în organizațiile lor, nu doar cu promisiuni de creșteri salariale, ci prin facilitarea unei vieți echilibrate.

În al doilea rând, înseamnă că nu mai este suficient să oferi cel mai mare salariu de pe piață. Trebuie să oferi și ceva ce nu poate fi cumpărat cu bani: timp, autonomie, sens, bucurie, fericire și libertate. 

Liderii care vor înțelege aceste priorități vor fi cei care vor contribui la crearea unui mediu de muncă mai prietenos, mai motivant și mai productiv.

Angajaților nu le mai este suficient să alerge după bani ca simbol exclusiv al succesului. Acum, este esențial să căutăm un echilibru sănătos între carieră și viața personală. Această schimbare ne invită să ne gândim mai profund la ceea ce valorizăm cu adevărat în viață și la cum putem construi un mediu profesional care să răspundă acestor noi aspirații.

Sunteți pregătiți să vă alăturați acestei revoluții silențioase? Un lucru e sigur: atât angajații, cât și managerii care vor înțelege și vor acționa în concordanță cu aceste schimbări nu doar că vor supraviețui, dar vor înflori în noua eră a muncii.

În încheiere, ceva la care să vă cugetați până data viitoare: cum arată pentru voi echilibrul ideal între muncă și viața personală? Ce înseamnă pentru voi succesul în această nouă eră? Scrieți-ne în comentarii, suntem curioși să citim ideile voastre.

***

Poți asculta informațiile din articol în acest episod al emisiunii Hacking Work Radio disponibil pe Spotify și Apple Podcasts.

Mai mult, ne poți asculta săptămânal la radio în fiecare marți, miercuri și joi la ora 10:20 la Radio România Cultural și la 07:20 la Radio România Cluj.

***

Acest articol vă este oferit de Blankfactor, lider global în inovație digitală pentru fintech-uri și procesatori de plăți.

Companie americană cu prezență globală, Blankfactor își construiește o echipă puternică de inginerie software în România, având birouri în București, Cluj și Brașov și colaborând cu profesioniști de top din întreaga țară.

Blankfactor

Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alte articole similare

Ce ne împiedică să fim eficienți?

Ce ne împiedică să fim eficienți și ce putem face să fim mai buni?

Neoficial, se pare că am trecut la programul de lucru de patru zile pe săptămână, doar că nu așa cum ne-am dori. Cei mai mulți dintre noi pierdem 11 ore săptămânal pe nimicuri care doar ne „fură” timpul, spun studiile. Care sunt activitățile și lucrurile care ne țin pe loc și ce putem face, atât ca angajați, cât și ca lideri, pentru a scăpa de ele?

Ce te face cu adevărat să fii un bun manager?

Managerii joacă un rol extrem de important în succesul oricărei organizații – cu asta putem fi de acord. Dar ce face ca un manager să fie mai bun decât altul? Ce abilități trebuie să deții, ca lider, pentru a te diferenția și a fi demn de încrederea echipei tale?

6 Mituri despre cum lucrează fiecare generaţie. Cum ne adaptăm să lucrăm eficient?

Cu siguranță ai auzit și tu măcar o dată că angajații mai în vârstă (adică Baby Boomers și o parte din Generația X) nu se împacă cu tehnologia. Ori că tinerii din ziua de azi (Zeții și o parte dintre Mileniali) sunt leneși și nu le pasă de muncă.
Însă câte dintre aceste idei populare sunt cu adevărat reale? Și câte sunt doar stereotipuri care ne afectează jobul, relațiile cu colegii, ba chiar și organizațiile?