După ce am publicat informațiile despre transferul forțat al echipei IT Emerson către compania indiană Infosys, am contactat compania pentru un punct de vedere oficial. Răspunsul a venit prompt și politicos, dar plin de limbaj steril, formulări rotunjite și promisiuni frumos ambalate în corporateză.
În esență, Emerson confirmă mutarea specialiștilor IT din propria curte către Infosys, dar o ambalează sub forma unei „oportunități strategice” și a unei „tranziții line”. Adică exact genul de eufemisme cu care marile corporații încearcă să facă digerabile deciziile foarte dure și negative pentru oameni.
Pentru claritate și corectitudine, redăm mai întâi întrebările pe care le-am adresat companiei Emerson:
- Puteți confirma sau infirma faptul că un proces de outsourcing către Infosys este planificat sau în derulare?
- Dacă este confirmat, care sunt motivele oficiale ale acestei decizii și ce măsuri sunt prevăzute pentru a sprijini angajații afectați?
- Cum va impacta această decizie operațiunile Emerson din România?
- Există garanții că angajații își vor păstra statutul și condițiile contractuale după transfer?
În urma acestor întrebări, am primit următorul răspuns oficial din partea echipei de comunicare Emerson România, semnat de un Account Manager al agenției de Public Relations 2Active:
În contextul materialelor publicate despre schimbările la nivelul companiei Emerson, dorim să oferim o imagine clară și actualizată asupra situației.
Emerson a anunțat recent un parteneriat global cu Infosys, companie recunoscută pentru expertiza sa în transformare digitală și servicii tehnologice. Acest parteneriat face parte dintr-o strategie amplă de modernizare și eficientizare a operațiunilor, implementată la nivel internațional.
Este important de menționat că activitatea Emerson România continuă în mod normal – echipa locală, formată din peste 3.600 de angajați, își desfășoară activitatea în aceleași condiții, iar compania are în prezent peste 100 de poziții deschise. Emerson își va continua și în 2026 planurile de investiții în România.
Răspunsul transmis prin e-mail este însoțit de un comunicat de presă care pare a fi întocmit pe repede înainte, după publicarea primului nostru articol. Acest comunicat de presă este datat 9 octombrie, poartă antetul firmei, dar nu este semnat și asumat de niciun oficial al companiei Emerson și pare a fi redactat și transmis în grabă, ca răspuns la articolul nostru din 8 octombrie. Documentul word pe care l-am primit este denumit ”Comunicat Presa_SAPHIRE”. Mai mult, în mod ciudat, pe backgroundul documentului word primit de la agenția de PR scrie mare: ”Confidențial”.
Vă prezentăm integral acest comunicat de presă în care comunicatorul preferă să rămână anonim, iar informațiile și afirmațiile incluse în comunicat nu sunt asumate de niciun oficial al firmei, într-un stil care amintește de dialogul dintre Farfuridi și Brânzovenescu din Scrisoarea Pierdută a lui Caragiale („Trebuie să ai curaj ca mine! trebuie s-o iscălești: o dăm anonimă!”):
„Emerson Cluj dezvoltă un parteneriat strategic la nivel global pentru serviciile interne de suport IT
Cluj-Napoca, 09.10.2025Emerson a încheiat un parteneriat strategic cu Infosys – lider global în servicii de transformare digitală și automatizare.
Emerson va transfera o mare parte din operațiunile sale interne de IT, la nivel global, către Infosys. Această colaborare face parte din strategia globală a Emerson de a adopta tehnologii avansate și modele moderne de servicii, menite să sprijine creșterea sustenabilă și să consolideze competitivitatea internațională a companiei. Noua direcție strategică marchează un pas important în evoluția companiei și deschide noi oportunități, atât la nivel local, cât și global.Ca parte a acestei schimbări, echipa de suport IT din Cluj – formată din 38 de angajați – va fi transferată integral către Infosys, fără impact negativ asupra locurilor de muncă. Aceștia își vor continua activitatea în cadrul noii structuri, beneficiind de oportunități suplimentare de dezvoltare profesională și de acces la expertiză globală.
În concordanță cu cultura organizațională a Emerson, care încurajează dezvoltarea personală și exprimarea deschisă a ideilor, compania derulează sesiuni de consiliere personalizate pentru fiecare persoană afectată de această decizie, asigurând o tranziție lină și transparentă.
Această decizie nu reflectă în niciun fel calitatea activității acestor angajați, care au deservit cu profesionalism compania și liniile sale de business de-a lungul anilor. Este o decizie de business, prin care Emerson își concentrează resursele pe activitățile de bază, în locul gestionării operațiunilor interne de IT. Schimbarea va permite companiei să aibă acces la o bază extinsă de talente IT specializate, să îmbunătățească scalabilitatea și flexibilitatea în funcție de nevoile în schimbare ale afacerii și să beneficieze de utilizarea inteligenței artificiale și a automatizării oferite de Infosys, pentru creșterea productivității.
Despre Emerson
Emerson (NYSE: EMR) este o companie globală de tehnologie și software, care oferă soluții inovatoare pentru industriile esențiale la nivel mondial. Ajutăm clienții din domeniile de producție de proces, hibrid și discret să atingă performanțe de top prin portofoliul nostru de automatizare de vârf, care include soluții de măsurare, control, software și servicii pe întreg ciclul de viață. Pentru mai multe informații, vizitați Emerson.com.
Emerson operează în Cluj de peste 19 ani și are o echipă de peste 3.500 de angajați. Cu șase unități de producție și șase centre de servicii, compania are un portofoliu amplu de activități – producție, cercetare și dezvoltare, inginerie, IT, finanțe, logistică, marketing, resurse umane, servicii pentru clienți și vânzări. Emerson deservește clienți și locații din întreaga lume și se implică activ în comunitate prin proiecte educaționale, sportive, culturale și de sustenabilitate.”
Tranziție lină, în teorie. Outsourcing, în practică.
Pe scurt, Emerson confirmă absolut toate informațiile pe care le-am publicat, dar alege să le împacheteze ca pe un uriaș progres și să o spună în alt limbaj, cel al PR-ului corporat: „tranziție lină”, „fără impact negativ”, „oportunități de dezvoltare profesională” și „expertiză globală”. În realitate, vorbim despre un proces de outsourcing complet, în care 38 de oameni din Cluj își pierd statutul de angajați Emerson și devin, din ianuarie 2026, parte din compania indiană Infosys.
Compania invocă motive strategice și eficiență operațională, dar evită orice referire concretă la impactul emoțional, profesional și financiar asupra celor afectați. În paralel, Emerson anunță peste 100 de poziții deschise și investiții viitoare în România, semn că nu discutăm despre o retragere, ci despre o repoziționare de cost și structură.
Pe fond, e același fenomen despre care scriem de luni de zile: companiile mari nu mai externalizează doar servicii de sprijin pentru clienți sau contabilitate, ci încep să externalizeze chiar și echipele interne de IT, în numele eficienței și al „inovației bazate pe AI”. Cu alte cuvinte, e aceeași realitate spusă în două limbi: una a angajaților, care pierd stabilitate, și alta a corporațiilor, care câștigă flexibilitate. Iar între cele două, adevărul devine tot mai greu de tradus.
Dezbatem acest subiect miercuri, 15 octombrie, ora 12:00, în live-ul „Ne zboară joburile spre Asia. Ce facem?”, disponibil pe YouTube, Facebook și LinkedIn, alături de Doru Șupeală.
Notează-ți ora, trimite-ne întrebările tale în prealabil sau pe loc (vei putea comenta LIVE pe Facebook, Linkedin, Youtube) și hai să vorbim despre ce urmează pentru angajații români ale căror activități profesionale pot să se mute în țări cu cost mai mic pentru angajatori.
Iată și comunicatul de presă transmis către noi de Emerson, prin agenția de PR 2Active. Am transformat documentul word în idocument PDF, ca să îl putem include mai ușor în acest articol:
Un răspuns
Hi Doru, if you have or want to ask questions from the American perspective feel free to ask them, through this email I can answer.
juvsys.asistencia@yahoo.com