Cât e corect să așteptăm după o promovare?

Te simți cumva blocat în carieră? Anii trec, dar tu simți că stai pe loc, pentru că promovarea de la job nu mai apare? Azi aflăm cât timp ar fi corect de fapt să aștepți pentru o promovare. Unii experți spun că 2 ani e suficient, alții mizează pe 3-4 ani - dar există un răspuns universal valabil? Hai să vedem ce concluzii putem trage.

Într-un studiu recent, 60% dintre angajați susțin că au fost promovați în ultimii doi ani, pentru 15% au trecut 3-4 ani de la ultima promovare, aproape 8% nu au fost promovați de 5 ani sau mai mult, iar 14% nu au primit niciodată o promovare. Mai mult, 34% dintre angajați și-au căutat un nou job în ultimele 6 luni din cauza lipsei oportunităților de creștere. Așteptările cu privire la promovare și mărirea de salariu pot varia astfel foarte mult, iar studiile recente arată că există angajați care rămân câțiva ani în același rol. 

„Trebuie să lucrezi aproximativ un an la locul de muncă pentru a trăi un ciclu de afaceri complet și pentru a deveni cu adevărat bun la asta. Și apoi, după acel an, atunci poți începe să strălucești și să te pregătești pentru o promovare”.

Niki Ramirez, fondator și consultant principal la HR Answers

De obicei, managerii se concentrează pe a se asigura că angajații își pot îndeplini sarcinile, și sunt mai puțin preocupați de intențiile lor viitoare sau de obiectivele de carieră. În companiile ceva mai moderne, managerii poartă discuții deschise cu angajații despre carieră și au grijă ca aceștia să aibă oportunități de creștere și dezvoltare. Și ghici ce? Asta duce la rezultate mai bune pe termen lung. 

Este important ca aceste discuții să se întâmple mai des, nu doar în perioada de evaluare de la finalul anului. Un sondaj realizat în Statele Unite arată că angajații care aveau evaluări de performanță mai des – de două sau trei ori pe an, chiar – aveau mai multă claritate asupra situației lor și asupra a ceea ce pot face pentru a fi promovați.

Pe lângă nivelul de pregătire, experiență și rezultate livrate, trebuie să ținem cont și de mărimea companiei. Promovările interne au loc mai greu în companiile mici, în care nu există o organigramă complexă, dar nici multe departamente sau niveluri ierarhice.

Așadar, dacă îți dorești să fii promovat, nu uita să clarifici obiectivele de carieră și să te asiguri că ai abilitățile și experiența necesare pentru a avansa. De asemenea, fii pregătit să negociezi salariul și beneficiile. 

Dacă nevoia de recunoaștere sau de avansare la locul de muncă nu îți este îndeplinită, poate este timpul să ai o discuție onestă și transparentă cu managerul tău. De asemenea, dacă deja simți că nu te afli chiar unde ar trebui să fii, poți lua în considerare posibilitatea de a căuta un nou job, care să îți ofere oportunitățile pe care le cauți.

Imagine: Freepik.

Distribuie articolul
Articol scris de

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cel mai recent episod de podcast
Citește articole cu etichetele de mai jos

Alte articole similare