Concediați peste noapte, fără explicații, fără documente oficiale, cu salarii neplătite. Zeci de specialiști IT români de la Ateliere Creative Technologies au rămas cu ochii în soare

Concediați din vorbe, fără salarii, fără documente oficiale și fără explicații. Așa au decurs lucrurile pentru zeci de angajați ai Ateliere Creative Technologies, o companie tech care a băgat capul în nisip fără nicio urmă de responsabilitate față de acești oameni.
concedieri abuzive la Ateliere Creative Technologies

Mai mulți angajați ai Ateliere Creative Technologies, companie cu sediul oficial în SUA și activitate de producție tehnologică software în România, ne-au scris pentru a ne împărtăși modul abuziv și lipsit de etică în care au fost concediați în luna iunie a acestui an.

Fără preaviz și fără niciun document oficial. Doar din vorbe. Mai mult, salariile pentru lunile aprilie și mai nu au mai fost plătite, iar comunicarea cu angajatorul a fost întreruptă complet la doar câteva zile după anunțul verbal de încetare a colaborării.

„Suntem aproximativ 50 în România, iar înaintea noastră au mai fost concediați în jur de 20 de oameni din SUA. În Suedia, încă vreo 8 colegi sunt în aceeași situație – fără plăți și fără răspunsuri clare.

Noi, cei din România, aveam contracte de tip CIM și B2B (Notă: unii cu contracte individuale de muncă, alții cu contracte între PFA sau SRL și firma angajatoare) cu Ateliere Creative Technologies SRL, majoritatea având CIM. B2B să fi fost vreo 10, maximum.

Eram aproximativ 120 de angajați la nivel global și numărul de membri ai echipei varia constant. Proiectul era unic, la nivel global, dezvoltarea unei soluții software cloud based pentru distribuție media (în esență era o suită software între studiourile de filmare și platformele de streaming). Rolurile celor dați afară erau de la vânzări și interacțiunile cu clienții (SUA), software development front-end și back-end (RO), project managers (RO), QA (RO), technical support (RO).”, ne-a împărtășit unul dintre foștii angajați ai companiei.

După schimbarea CEO-ului și eșecul unui plan de achiziție al unei companii suedeze, compania a început să întârzie plata salariilor, apoi șefii au anunțat peste noapte că oamenii urmează să fie concediați. La scurt timp, accesul la platformele interne a fost tăiat, iar orice comunicare oficială a fost întreruptă.

În prezent, angajații concediați se organizează pentru un proces colectiv și au depus plângeri la ITM pentru neplata drepturilor salariale. Știm toți cum funcționează ITM în România, deci nu au prea mari speranțe.

Administratorul legal din România este compania CDL Ventures, condusă de Constantin Dumitru Lucescu.

Noi am încercat să luăm legătura cu Constantin Lucescu în 24 iunie, iar mai apoi în 3 iulie 2025 cu scopul de a solicita clarificări privind situația de la Ateliere Creative Technologies, însă nu am primit niciun răspuns până la publicarea acestui articol.

ateliere creative technologies email contactare hackingwork.ro - Hacking Work

Redăm în continuare, integral, trei dintre mărturiile primite de la foști angajați ai companiei:

Mărturie 1: Concediați peste noapte fără a-și primi salariile de 2 luni jumătate

„Salut, mă numesc Xxx Yyy și împreună cu alți aprox. 30-40 de oameni, am fost „dați afară” abuziv de la firma la care lucram, Ateliere Creative Technologies, firmă românească cu HQ în America, de unde vin și banii. 

Nu am primit salarii de 2 luni jumătate, nu am fost concediați cu acte, ci doar din vorbe, însă ni s-a tăiat accesul la orice înseamnă comunicare cu firma. Nu mai comunică nimeni cu noi, HR-ul nu mai face nimic, sediul „s-a închis” peste noapte. 

Au păstrat câțiva angajați dintre noi pe care îi plătesc la negru. În felul ăsta ne forțează pe noi să ne dăm demisia în eter (că nu știu exact unde, din moment ce nu mai avem nicio comunicare), și să nu putem lua nici măcar ajutor de șomaj, deoarece ne-am da noi singuri demisia tehnic. 

Sunt foarte mulți oameni neplătiți de luni întregi, cu rate și obligații familiale, sau pur și simplu care nu-și mai permit nici mâncare, ca mine.”


Mărturie 2: Managementul companiei – „Vă înțelegem frustrările, am rezolvat, nu se poate”. 

„Am lucrat în Ateliere de când se numea Ownzones, adică din 2020 până când am fost „concediat” verbal, adică pe 16 mai 2025.

Situația este că acest circ a început, fără să știm cum vom fi afectați, în martie 2025, când compania noastră s-a oferit să cumpere CodeMill, o companie suedeză. Aici sunt toate detaliile respective.

În aprilie 2025 a picat planul de achiziționare a acestei companii. Tot în aprilie 2025, conducerea companiei a decis să-l înlăture pe CEO-ul de până atunci, Dan Goman, și să-l înlocuiască cu David Bortis, actualul „CEO interimar”.

Ei bine, după ce a venit David Bortis ca CEO, a început să o ia la vale, pentru că ne-a ținut un mic discurs după înlocuire, cum că totul merge bine-mersi și că vom continua ca înainte.

Problema a început să fie vizibilă pe 9 mai 2025, când ar fi trebuit să fim plătiți pentru munca din aprilie. Întrucât 10 e data de salariu și pica sâmbăta, trebuia să intre banii pe 9, dar am primit doar o scuză de la un manager din RO, cum că sunt probleme cu procesarea plăților din cauza tranziției la noul CEO și că trebuie să avem răbdare.

Pe 13 mai, marți, am primit un email în care eram anunțați că plățile nu se pot face marți, ci miercuri, urmând să ne intre nouă, în RO, abia joi. Plățile ar fi făcute din SUA și, cum decalajul e cam de 9 ore între noi, ar fi intrat în următoarea zi de lucru.

Pe 15 mai, joi, am primit iar niște scuze de la managerul care ne-a scris pe 9 mai, cum că înțelege frustrările, dar că nu are un răspuns, urmând să se audă vineri, pe 16, cu CEO-ul interimar, pentru a discuta despre direcția companiei.

Ei bine, pe 16 mai, pe la ora 13:00, am avut o ședință în care am fost anunțați verbal că vom fi concediați majoritatea (toți din acel apel, în esență), adică aproximativ 50 de persoane.

Începând cu după-amiaza zilei de 16 mai, au început să ne taie din accesul la resursele de muncă, adică Jira, Github, AWS. Am putut continua să comunicăm până pe 20 mai, când ne-au tăiat accesul la Microsoft 365 (email, Office etc) și la Slack, în esență nemaiputând avea contact cu nimeni din companie după acel punct.

Până astăzi, 16 iunie 2025, când vă scriu acest email, am trimis emailuri fiecare dintre noi legate de plata salariilor restante, iar singurul email din partea companiei, pe adresele de email private, a venit pe 23 mai, în care ne anunța că vom fi plătiți pentru aprilie.

De atunci și până acum, nu am fost plătiți pentru munca din aprilie, dar nici pentru luna mai, întrucât ei nu ne-au dat afară legal. Nu avem o decizie de încetare, nu avem niciun fel de act privind această concediere. CEO-ul interimar, David Bortis, tot ce a făcut a fost să zică verbal „effective immediately”, ca-n SUA, dar a ignorat că noi avem în CIM un preaviz de 20 de zile, indiferent din ce parte vine decizia de încetare (concediere sau demisie).

Ce am făcut, legal, de atunci, este să încercăm să comunicăm cu ei, dar nu au răspuns, am făcut plângeri la ITM și ne organizăm pentru un proces colectiv pentru neplata drepturilor salariale.


Mărturie 3: „O concediere colectivă ar fi un proces prea dificil, așa că așteaptă să facem quiet quitting”

„Sunt unul dintre «pătimiți», unul din cei aproape 50. Tot ce a zis colegul e adevărat, nu prea am ce să adaug, a făcut el un rezumat corect.

Adaug doar că colegii rămași au primit salariul normal, colegul meu a înțeles greșit partea aia, dar noi, restul, avem restanțe deja inclusiv de pe luna aprilie.

Sunt și ei conștienți că o concediere colectivă ar fi un proces prea dificil, așa că preferă să facem noi, până la urmă, un quiet quitting.”


Situația angajaților de la Ateliere Creative Technologies nu e doar un exemplu dureros, ci și o mostră clasică de cinism corporatist: angajați dați afară peste noapte, fără vreo urmă de explicație sau responsabilitate. 

Lipsa totală de comunicare, refuzul flagrant de a respecta obligațiile legale și financiare, precum și abandonarea angajaților într-un vid administrativ nu fac decât să sublinieze vulnerabilitatea forței de muncă în fața unor asemenea practici abuzive, chiar și într-un sector „dinamic” precum cel IT. Acest caz nu doar că ridică semne de întrebare despre etica unor companii, ci și despre ineficiența mecanismelor actuale de aplicare a legii.

Dacă aveți alte detalii despre această situație sau cunoașteți alți oameni din România afectați de această decizie sau de concedieri în sectorul IT, vă rugăm să ne dați de veste, fie în comentarii, fie prin mesaje private.

Sursă ilustrație: DALL-E 3, după un prompt Hacking Work.

Distribuie articolul

Scris de

  • Izabella Lukács

    Izabella e content writer și marketing specialist. Scrie și editează newsletterele Hacking Work alături de colegii ei, coordonează și organizează conținutul editorial, prelucrează episoade de podcast și mai stoarce idei crețe printre două articole. În timpul liber, are grijă de site-ul personal și scrie și trimite newsletterele CooltCluj și Coolturalist. Deși pare idealist, speră la un viitor cu oameni mai empatici, responsabili și senini.

    Articole publicate

15 răspunsuri

  1. Nu știu când am fost sunat/contactat dar sunt deschis să discutăm și să clarificăm contextul și adevărul. Ctin Lucescu

  2. Salutare! Avand in vedete ca managementul nu se afla in Romania, aveti de cand sa faceti o postare pe linkedin in limba engleza in care sa le dati tag celor de Ateliere?

  3. Cine se așteaptă să găsească la un liberal(capitalist), empatie și bunăvoință față de angajați, cu siguranță este naiv. Tot ceea ce îl mâna pe investitor este profitul, bunăstarea familiei lui. In momentul in care business -ul trece prin momente grele, va tăia în carne vie, fără nici un regret. Sunteți tineri, inteligenți și aveți o specializare de invidiat. Cautati-va un loc de muncă mai pământean, învățați lucruri noi pentru a fi versatili și pregatiti-va sufletește că următorul job nu va fi ultimul. Asta este fața urâtă a capitalismului.

  4. Așa fac străinii .Nu numai că nu plătesc nimic statului colonialist francez numit România,dar își bat joc și de românii noștri.

  5. Logic! Cănd încasau 10.000 euro lunar erau fericiți, acum a venit scadența și e nasol. Nu mai sunt bani , ura și acasă.Ăsta este capitalismul: cine rezistă bine ,cine nu să se descurce.

    1. Mulțumesc de sustinere, nu stiu unde ai vazut tu salarii de 10 de mii de euro, dar la momentul asta ai fost nasol, adica noi am pierdut joburi, nervi si timp fara salarii luate si tu vii si zici vaii ca astia erau ce mai bogati oameni din stat gen directori asf. Nu îți doresc sa ti se intample tie sau altora asa ceva si sa fii in situatia noastra.

      1. Imi cer scuze, dar daca dupa o luna nu iti primesti salariul de la angajator pleci su rotile directorului sau ii fci o vizita acasa cu o Vola ( daca ai de unde). Romania inca este tara unde iti faci singur dreptate (intr-un mod inteligent, desigur, nu cum am sugerat eu). Voi ramaneti fara job, fcetile viata amar celor care condu in Ro afacerea. Ramane doar sa fiti creativi, nu asa vi se cerea la fostul job?

    2. Sincer, nu stiu in ce piata crezi ca esti, dar 10.000 euro/luna e salariu entry level. Senior B2B incepe de la 50.000.

      Deci da, ceva pagube financiare suferite de angajati/colaboratori.

  6. Dupa paguba suferita, mai e si umilinta pentru modul in care sunteti tratati…Nu meritati un astfel de tratament , tebuie sa îi atacați instanță. Mica

  7. Pai si nu era mai bine la hulitii aia de la Continental??? Ca ati pierdut 2 saptamani aruncand cu rahat spre ei… Macar ei au oferit compensatorii si conditii de re-conversie celor pe care i-au dat afara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cel mai recent episod de podcast
Citește articole cu etichetele de mai jos

Alte articole similare