Nu e o surpriză că angajații pun tot mai mult accent pe echilibrul între viața profesională și cea personală, iar studiul Edenred Benefit inventariază fix acele beneficii care contează pentru aceștia. În România, cele mai apreciate beneficii sunt însă cele financiare, sub formă de vouchere valorice (91%), în timp ce 42% dintre angajați consideră timpul liber esențial, iar 38% valorizează asigurările de sănătate.
Dar ce beneficii își doresc angajații? 54% dintre angajații români declară că au nevoie de mai mult timp liber, wellness-ul este important pentru 41% dintre respondenți, iar dezvoltarea profesională pentru 38%.
Beneficiile care influențează productivitatea
Studiul măsoară și impactul acestor beneficii asupra productivității, iar la nivel local, rezultatele sunt surprinzătoare. Impactul timpului liber asupra productivității este mult mai evident în România (65%) față de 46% la nivel global. Totuși, 62% dintre angajații români preferă beneficii financiare pentru a fi productivi, iar 53% pun accent pe siguranța oferită de asigurări.

Recunoașterea și aprecierea la locul de muncă
O motivație puternică pentru angajați vine din felul în care sunt recunoscuți și recompensați pentru munca lor. Chiar dacă bonusurile financiare reprezintă cea mai apreciată formă de recunoaștere, există totuși și o nevoie importantă de aprecieri non-financiare, care nu trebuie neglijată:

Bugetul pentru beneficii este în creștere
Companiile au început să aloce bugete mai mari pentru beneficii. Dacă în 2019 suma medie alocată era de 504 RON, aceasta a crescut constant, ajungând la 1.006 RON estimat pentru 2025. Această creștere arată că angajatorii sunt tot mai preocupați să își păstreze echipele mulțumite și motivate, oferindu-le beneficii care contează cu adevărat pentru ei.
Tendințe și schimbări față de 2024
Comparativ cu anul precedent, unele beneficii au înregistrat creșteri notabile în preferințele angajaților:

*Topul exclude cardul de masă, care rămâne în continuare beneficiul #1 preferat de angajații din România.
Ce concluzii putem trage din acest studiu?
Piața muncii din România se transformă rapid, iar așteptările angajaților devin tot mai complexe. În același timp, companiile înțeleg din ce în ce mai bine importanța unor pachete de beneficii diversificate, pentru care alocă bugete mai mari.
Așadar, pentru a avea succes în mediul de afaceri actual, este esențial să ne adaptăm la noile preferințe ale angajaților, ținând cont că fiecare generație are nevoi diferite. Iar cel mai simplu mod de a face acest lucru este să îi întrebăm direct ce își doresc, ce nevoi au, ce îi face fericiți și ce le ușurează viața.
Dacă vrei să explorezi pe îndelete tot Studiul Edenred Benefit „Analiza anuală a tendințelor în beneficii, recunoaștere și recompense pentru angajați”, îl poți descărca gratuit de AICI.
Sursa foto cover: Priscilla Du Preez 🇨🇦 on Unsplash